×
Meny

Handelsbetingelser

Følgende handelsbetingelser gjelder kun ved kjøp i Norge

SkatePro.no er eid og drevet av:

SkatePro ApS
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Danmark
email@skatepro.no
Telefon: 852 95 444
MVA registrering: NO 998324300 MVA
Dansk skatte-ID: DK28853866

Bestilling og betaling

  • Du vil bli informert, via email, om din ordre er utsatt for printer feil, lagerfeil eller feil i pris.
  • Når du har et ordre relateret hendvendelse, svarer vi normalt innen 24 timer på hverdager. I travle perioder kan svartiden dog være opp til 48 timer.
  • Alle priser inkluderer 25% MVA (moms). Det avkreves derfor ikke MVA/tollavgifter ved mottakelse. Bestillinger til Svalbard blir levert uten ekstra moms (VAT 0%).
  • Når du fullfører en bestilling, vil du bli spurt om å godkjenne handelsbetingelsene. Du finner en kopi av betingelsene vedlagt i din ordrebekreftelses email.
  • Kun myndige personer kan bestille fra SkatePro, med mindre man er med eller har samtykke fra foreldre eller verge.
  • Ved lagt ordre reserverer vi bare beløpet. Beløpet blir først trukket når varene er sendt. Hos SkatePro kan du bruke følgende betalingsmåter: Alle typer Visa/kredittkort, MobilePay, PayPal, forskuddsbetaling via bankoverføring, Klarna Faktura (14 dager) & Klarna Faktura delbetaling.
  • SkatePro bruker Altapay og Adyen som en transaksjonsport. Både Altapay og Adyen er sertifisert av den viktigste sikkerhetsstandarden innen betalingsindustrien (PCI DSS-sertifisert som nivå 1-tjenesteleverandører). De overholder også EUs regulering som gjelder levering av betalingstjenester (direktiv EU 2015/2366).
  • Mindreårige over 13 år kan kun inngå en bindende kjøpsavtale dersom de har egne midler til rådighet. Mindreårige kan ikke pådra seg gjeld, og kan dermed ikke inngå noen form for kredittavtale og kan ikke betale ved etterfølgende fakturaabonnementsavtaler eller annen avtale hvor den mindreårige forplikter seg til fremtidige betalingsforpliktelser. Personer under 18 år kan kun velge umiddelbar betaling.

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du här.
  • Delbetalning - Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum kr 95) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Levering

Forventet leveringstid er innenfor 1-3 hverdager, om alle produktene er i lager. Ved forsinkelse på levering, har kunden rett til å annulere kjøpet. I dette tilfellet vil du bli refundert innen 14 dager etter melding om bruk av angreretten.

Bemerk; Vis du velger å ikke hente ut pakken i pakkebutikken, blir ordren registrert som angret kjøp, og pakken blir returneret tilbake til oss frakt fritt. Vis du velger å hente ut pakken, og vil returnere pakken tilbake til oss, skal du selv betale for frakten.

Angrerett

Produkt(er) kan returneres innen 365 dager etter at bestillingen ble mottatt.

  • I henhold til forbrukerloven er det mulig å returnere en bestilling uansett grunnlag og uten begrunnelse for deg som kunde innen 14 dager.
  • SkatePro tilbyr deg å returnere produktene opptil 365 dager etter at bestillingen ble mottatt. Returnerte produkter må være i samme tilstand og mengde som de var da du mottok dem.
  • Dersom du vil bruke angreretten ber vi om at du kontakter oss via e-post, telefon eller kontaktskjema. Du er også velkommen til å bruke vårt standard angreskjema som du finner på bunnen av denne siden, og som har blitt sendt til deg på epost med ordrebekreftelsen. (Du finner det som et vedlegg)

Varene kan returneres på følgende måter:

  • Ved å bruke vår systemløsning; Enkel Returnering
  • Selvorganisert returforsendelse

Vi anbefaler på det sterkeste at du benytter deg av vår systemløsning; Enkel Returnering. Da får du bestilt en av våre returetiketter. Du har også muligheten til å gå for en selvorganisert returforsendelse. Uansett hva du velger, gjelder følgende for begge metoder; produktets tilstand er ditt ansvar fra leveringstidspunkt og frem til det er returnert til oss.

Vær oppmerksom på at SkatePro ikke kan kompensere for kostnader som eventuelt kan påløpe ved en selvorganisert returforsendelse. Når du sender produkter tilbake til oss på egenhånd, må du sørge for å legge ved bestillingsnummeret ditt. Hvis du ikke vil registrere din returnering online, må du informere oss om bruk av din angrerett via e-post. Du er også mer enn velkommen til å bruke vårt standard angreskjema - som må sendes sammen med returneringen din.

En selvorganisert returforsendelse skal sendes til følgende adresse:

SkatePro ApS
Omega 6
8382 Hinnerup
Danmark

Produkter uten angrerett

  1. Påbegynte tjenesteytelser og varer som tilpasses brukerens individuelle behov slik som utførelsen, fremstilling eller tilpasning. Det gjelder kun når du i forkant har gitt samtykke til at SkatePro kan begynne utførelsen innen angreretten utløper.
  2. Rekreative fritidsaktiviteter, slik som underholdning-, eller idrettsbegivenheter, hvor det fremgår av avtalen hvilken dag eller innenfor en bestemt periode den pågjeldende tjenesteytelse utføres.

Refundering av kjøpsbeløp

Om du angrer kjøpet og ønsker hele kjøpsbeløpet refundert, skal varen(e) returneres i samme stand og mengde som ved mottagelsen. Refundering av beløpet vil skje innefor 14 dager fra kunden har ønsket bruk av angreretten. Vi forbeholder oss retten til og vente med refundering, til vi har mottatt returen og inspisert varene. Når vi mottar din retur, sjekker vi igjennom varene og returnerer beløpet etter produktets kommersielle verdi. Beløpet tilbakebetales til deg via samme betalingsmåte som ved kjøpet. Har du f.eks. betalt med kort, refunderes beløpet til det kredittkort/debitkort du brukte for kjøpet.

For gavekort gjelder følgende:

  • Ved returnering av et ubenyttet gavekort får du gavekortets beløp utbetalt.
  • Hvis du har betalt med gavekort og returner dine varer, får du et nytt gavekort på beløpet.
  • Hvis du har betalt noe av ordren din med et gavekort og returnerer varene, får du værdien av gavekortet refunderet som kredit på SkatePro kontoen din. Det resterende beløb vil bli refunderet via den originale betalingsmetode.

Vi forbeholder oss rettighetene til å vente med å refundere beløpet frem til vi har mottatt returvaren(e) og har sjekket standen på produkt(ene).

Tilstand på returnerte vare(r) ved bruk av angrerett

Du er selv ansvarlig for mulig slitasje eller redusert verdi av et produkt, om produktet har blitt behandlet annerledes enn hva som er nødvendig for å sjekke og fastslå produktets natur og egenskaper. Hvis varen er prøvet utover dette, betrakter vi den som brukt, som betyr at du ved å angre kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet refundert, avhengig av varens handelsmessige (kommersielle) verdi.

Reklamasjon

Etter kjøpsloven har du rett til å reklamere på varer opp til den absolutte frist på 24 måneder etter kjøpet av produktet. Reklamasjonsretten tilsier at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet, som har vært tilstede ved levering. Det er en forutsetning at disse mangler ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig atferd. Reklamasjonsretten betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den spesifikke situasjon og SkatePro’s vurdering. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Dersom reklamasjonen din blir godkjent og du skal få pengene tilbake vil vi refundere deg innen 14 dager fra vi mottar produktet.

Vi ber deg om å reklamere produktet innen rimelig tid, etter du har konstatert mangelen/defekten. Reklamerer du et produkt innenfor 2 måneder, anses reklamasjonen alltid som innenfor rimelig tid. Fraktkostnadene for å returnere et reklamert produkt dekkes av SkatePro, men kun under avtalt betingelser med SkatePro.

Såfremt en vare skal returneres av oss i forhold til en reklamasjon kan du gjøre på følgende måter:

  • I mange tilfeller kan reklamasjoner håndteres uten at du skal sende produktet fysisk tilbake. Du kan derfor starte med å sende oss noen bilder/film av produktet, samt en forklaring på hvordan du oppdaget mangelen og/eller hva defekten er. Kontakt oss på email@skatepro.no og/eller telefon: 852 95 444.
  • Sende inn produktet med en fullstendig beskrivelse av problemet, samt en beskrivelse av hvordan du oppdaget mangelen. Returen skal helst skje etter avtale med SkatePro.

Når du returnerer varen, bes du vennligst registrere returen online. Hvis du ikke vil registrere din returnering online, må du informere oss via e-post

Hvis du allikevel ikke benytter deg av vår returlabel, og reklamasjonen er berettiget, refunderer vi fraktkostnadene (innenfor et rimelig beløp). Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få med en kvittering for avsendelse om vi skal tilbakebetale dine fraktkostnader ved bruk av alternativ returmåte.

Vi mottar hverken pakker uten omdeling eller send pr. oppkrav.

Persondata ved kjøp

I forbindelse med at du foretar innkjøp på vår hjemmeside, innsamler vi en rekke personopplysninger om deg. Merk at du aksepterer vår persondatapolitikk (“Behandling av personlig data”) når du benytter deg av vår hjemmeside, samt bruk av våre cookies.

Prismatch betingelser

VI TILBYR Å MATCHE DE LAVERE PRISENE DU KAN FINNE HOS VÅRE KONKURRENTER, MED FØLGENDE BETINGELSER:

  • Produktet må være identisk i alle størrelser, funksjoner, farger og alle andre spesifikasjoner, og det må være på lager og direkte tilgjengelig for bestilling til leveringsadressen din på konkurrentens nettsted.
  • Prismatchingen vil ta hensyn til salgsvilkårene, inkludert frakt, leveringsgebyrer og avgifter som kan gjelde fra en konkurrents nettsted. For eksempel, hvis produktkostnaden på konkurrentens nettsted er 1000kr og frakten er 300kr ekstra, vil vi matche opptil 1300kr.
  • Eventuelle ekstra belønninger og salgskampanjer vil ikke være gjeldende for produkter som prismatches.
  • Prisen må være betydelig lavere (minimum 50kr forskjell i pris).
  • Varer kan ikke videreselges, og er begrenset til 1 per kunde.

I FØLGENDE TILFELLER KAN VI IKKE TILBY PRISMATCH:

  • Ingen prismatch vil være tilgjengelig etter et kjøp er fulført.
  • Salgsvarer og avviklingsartikler på vår eller konkurrentens nettsted.
  • Disse betingelsene inkluderer ikke auksjonsnettsteder, for eksempel eBay, eller nettsteder som tilbyr salg gjennom tredjeparts selgere, for eksempel Amazon.
  • Alle kundespesifikke avtaler, kuponger og/eller engangskampanjer som tilbys av en konkurrent.
  • Prismatchtjenesten er ikke tilgjengelig på tidspunktet for kampanjeperioder for hele butikken – Cyber Monday, Singles' Day, Black Friday, jul, etc.
  • Vi matcher kun produktpriser, ikke tjenester som frakt. Derfor matches ikke hele kostnaden hvis prisen på et produkt er lavere i butikken vår, men fraktkostnaden er høyere.
  • Disse betingelsene inkluderer ikke spesialbestillings- eller dropship varer.
  • Denne policyen inkluderer ikke nettsteder som ikke er basert i Norge.
  • Ikke gyldig med andre kampanjer eller rabatter.

Prismatchen er må godkjennes av en ansatt, og hver sak vurderes individuelt. Vi forbeholder oss retten til å nekte å gi en prismatch. Les mer om vår prismatchpolicy her.

Klage

En klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos SkatePro kan sendes til konkurranse og forbrukerrådet her: www.forbrukerradet.no. SkatePro vil følge Forbrukerutvalgets avgjørelse i den gjeldende sak. Ved klage bes du oppgi vår email adresse: email@skatepro.no

Annet

  • All handel på denne hjemmesiden foregår på norsk.
  • Du kan finne informasjon om dine tidligere ordre ved å logge inn på din profil (se toppen av hjemmesiden).
  • Din handlekurv lagres hvis du registrerer deg på siden, og sendes til deg på email, hvis du ikke gjennomfører din ordre.
  • Produkter som krever veiledning for bruk eller montering, vil bli leveret med en manual. 
  • Når en vare er på salg, og vi ikke har en spesifiseret tid for salget, vil salget vare til vi er utsolgt for varen, eller annet gjør seg gjeldende.
  • Omtalene på nettsiden vår kommer utelukkende fra våre kunder. Dette sikrer vi ved kun å sende oppfølgingsmailer etter kjøp og det er kun mulig å legge igjen en anmeldelse etter innlogging som kunde.

Bilag I - Standard angrerettskjema

(Dette skjemaet utfylles og returneres kun om angreretten gjøres gjeldende)

Til SkatePro ApS
Jeg/Vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min/vår (*) kjøpsavtale om følgende varer (*)/levering av følgende tjenesteytelser (*)
- Bestilt den (*)/mottatt den(*)
- Forbrukerens navn
- Forbrukerens adresse
- Forbrukerens underskrift (kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Ta bort det som ikke er relevant

 
SkatePro
Persondatapolitikk Informasjonskapsler Handelsbetingelser