Handelsbetingelser
Disse vilkårene gjelder for alle bestillinger som gjøres gjennom skatepro.no
SkatePro følger reglerne fra Trygg e-Handel
SkatePro har vært sertifisert av Trygg e-Handel siden 2019. Dette sikrer at vi følger retningslinjene for Trygg e-Handel og den norske lovgivningen for e-handel.
Levering
Vi tilbyr levering med: Bring
Leveringstiden avhenger av valgt leveringsmåte og produktets tilgjengelighet. Estimert leveringstid er oppgitt ved det enkelte leveringsalternativet.
Hvis varene ble skadet under leveringen, kontakt oss så snart som mulig: email@skatepro.no. Vennligst legg ved noen bilder der du tydelig kan se skaden.
Betalinger
Du kan betale med:
- Google Pay
- Klarna
- Kredittkort / bankkort
- Vipps
Beløpet trekkes fra kortet ditt når bestillingen sendes. Hvis du bruker debetkort, vil beløpet bli reservert på kontoen din i henhold til vilkårene som gjelder for kortet ditt, inntil vi enten aksepterer eller avviser betalingen.
Hvis du velger en betalingsmåte som tilbyr utsatt betaling eller betaling i avdrag, trekkes pengene i henhold til gjeldende vilkår for den valgte betalingsmåten.
Informasjon om betalingsmetoder
Angrerett
I henhold til europeisk forbrukerlovgivning har du som kunde rett til å gå fra en kjøpsavtale av en hvilken som helst grunn innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Deretter har du ytterligere 14 dager på deg til å returnere varene.
Hvis du overholder dette, har du rett til full refusjon, inkludert frakten du har betalt for å få varen levert. Vær oppmerksom på at
- Vi refunderer kun leveringskostnader som tilsvarer den billigste leveringsmåten. Eventuelle ekstra leveringskostnader for valg av en annen leveringsmåte vil ikke bli refundert.
- Vi refunderer ikke frakt i tilfeller der du har bestilt flere produkter og bare angrer på deler av kjøpet.
- Du må selv betale fraktkostnadene for å returnere varen til oss. Du er ansvarlig hvis det oppstår skader under transporten.
- Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss.
365 dagers returrett
SkatePro tilbyr deg muligheten til å returnere varer i opptil 365 dager etter mottak. Her gjelder de samme reglene som for 14-dagers angrerett. Vi refunderer imidlertid ikke leveringskostnader etter de 14 dagene, dvs. når du angrer på dag 15 til dag 365.
Fristen innebærer at du har 365 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet.
Tilstand på returnerte varer
Som kunde har du rett til å undersøke varen som du ville gjort i en fysisk butikk, uten at det påvirker din rett til å heve kjøpet. Du er ansvarlig for eventuell verdiforringelse som skyldes bruk utover dette. Vi anbefaler at varen ikke brukes utendørs, da det reduserer varens verdi betydelig.
Returner produktet i originalemballasjen. Emballasjen kan åpnes, men bør helst ikke ødelegges. Hvis emballasjen mangler eller er skadet, kan dette utgjøre et verditap som du er ansvarlig for.
Varen må være forsvarlig innpakket når du returnerer den. Du er ansvarlig for pakkens/varens tilstand frem til vi mottar den. Vi anbefaler deg å ta vare på postkvitteringen og sporingsnummeret.
Unntak fra angreretten
Det er ingen angrerett ved kjøp:
- Produkter som er produsert eller tilpasset etter dine spesifikke ønsker eller har fått et tydelig personlig preg.
- Produkttjenester som montering av sparkesykkel eller sliping av skøyter som er levert klare til bruk, dersom du har samtykket til at tjenesten påbegynnes på kjøpstidspunktet, og at angreretten dermed er tapt.
Slik benytter du deg av angreretten
Varer kan returneres på følgende måter:
- Bruk vårt retursystem på nett (anbefales)
- Bruk standard returskjema nederst på denne siden
- Besøk butikken vår
Vi anbefaler å bruke vårt retursystem på nett, da dette er den enkleste metoden. Her får du muligheten til å bruke vår returfrakttjeneste.
Uavhengig av returmetode er det ditt ansvar å sørge for at varen returneres til oss i samme stand som du mottok den.
Returadresse: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Pakken må sendes direkte til denne adressen. Pakker som leveres til pakkeshops vil ikke bli hentet.
Returkostnader
Hvis du angrer på et kjøp, er du ansvarlig for returfraktkostnadene.
Tilbakebetaling
Vi refunderer kjøpet ditt via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte, med mindre vi har inngått en spesifikk avtale om noe annet.
Hvis du har betalt med gavekort, vil beløpet bli refundert til et nytt gavekort. Hvis du delvis har betalt med gavekort, vil den delen som er betalt med gavekortet bli refundert til et nytt gavekort, mens det resterende beløpet vil bli returnert til betalingsmåten du brukte.
Vi vil utstede refusjonen innen 14 dager etter at vi har mottatt enten de returnerte varene eller bevis på at varene har blitt sendt. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt de returnerte varene, eller til du har fremlagt bevis på at varene er returnert. Dette avhenger av hva som skjer først.
Hvis du angrer på kjøpet, må du gi oss beskjed innen 14 dager og returnere varene innen ytterligere 14 dager for å få full refusjon, inkludert frakt. Følgende unntak gjelder imidlertid:
- Vi refunderer bare leveringskostnader som tilsvarer den billigste leveringsmetoden. Eventuelle ekstra leveringskostnader ved valg av en annen leveringsmetode vil ikke bli refundert.
- Vi refunderer ikke levering i tilfeller der du har bestilt flere produkter og bare angrer på en del av kjøpet.
Reklamasjoner
Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, anbefaler vi at du kontakter SkatePro før du returnerer produktet - i mange tilfeller vil vi kunne finne en løsning der du ikke trenger å sende produktet tilbake til oss.
Hvis du oppdager skader på produktet som ser ut til å ha oppstått under forsendelsen, vennligst kontakt oss så snart som mulig, da fraktselskaper vanligvis bare tilbyr 5 dagers garanti. Husk å legge ved bilder som tydelig viser skaden på både pakken og varen.
Hva er et gyldig krav?
Du har rett til å kreve tilbakebetaling i tilfeller der du har mottatt et produkt som var ødelagt eller defekt. Du kan kreve refusjon hvis produktet har en material- eller produksjonsfeil, eller hvis du har blitt feilinformert om produktet.
Eksempler på krav som vil bli avvist inkluderer, men er ikke begrenset til:
- Skader som skyldes normal slitasje og elde
- Skader som skyldes feil eller upassende bruk av produktet
- Skader som skyldes modifikasjoner du har gjort som ikke er tiltenkt av produsenten
Skader som skyldes at produktet ikke er vedlikeholdt i samsvar med produsentens brukerhåndbok
SkatePro tilbyr ikke noen uavhengig garanti. Klager som faller innenfor rammen av en garanti gitt av produsenten, kan kun rettes til produsenten som har gitt garantien.
Tidsfrister
Du har rett til å klage på mangler ved et produkt i opptil 24 måneder etter at du har mottatt det. Hvis du oppdager en mangel, må du kontakte oss innen rimelig tid. Hvis du kontakter oss innen to måneder etter at du har oppdaget mangelen, er reklamasjonen din rettidig så lenge den er innenfor 24-månedersperioden.
Hvordan fremsette et krav
Vi må undersøke produktet for å kunne vurdere om reklamasjonen er berettiget.
Vi anbefaler at du starter med å kontakte oss på email@skatepro.no. Send med bilder og en detaljert beskrivelse av problemet, der du også forklarer hvordan problemet oppstod.
Hvis reklamasjonen din er berettiget, betyr det at du enten kan få produktet reparert, byttet, refundert eller få et prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.
Vær oppmerksom på at
- Vi dekker bare fraktkostnadene hvis kravet godkjennes.
- Hvis du ordner returen selv, ber vi deg om å ta vare på sporingsnummeret og kvitteringen. Vi dekker et beløp som tilsvarer rimelige fraktkostnader.
Hvis vi trenger å undersøke varen, vennligst send den til: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Gavekort
Gavekort er gyldige i 3 år fra utstedelse. Eventuell ubrukt saldo vil bli lagt til din SkatePro kreditt for fremtidig bruk. En ubrukt saldo kan kreves opp til 1 år etter utløp.
Klager
Hvis du ønsker å klage på kjøpet ditt, vennligst kontakt oss på email@skatepro.no eller 852 95 444
Hvis du ikke finner en løsning med oss, kan du sende en klage til EU-kommisjonens Online Dispute Resolution (onlineklageportal) hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark.
Ta kontakt med oss
Hvis du har spørsmål angående våre vilkår og betingelser, eller hvis du har andre spørsmål angående SkatePro, er du velkommen til å kontakte oss:
SkatePro ApS
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Danmark
email@skatepro.no
852 95 444
NO 998324300 MVA
Vedlegg: Standard angrerettskjema
Dette skjemaet trenger bare å fylles ut og returneres hvis du benytter deg av angreretten. Det kan sendes via e-post eller inkluderes i pakken når du returnerer varene.
"Til SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Jeg ønsker å utøve min angrerett i forhold til min kjøpsavtale av følgende produkter bestilt (sett inn dato) / mottatt (sett inn dato): (sett inn produktnavn). Med vennlig hilsen (Sett inn kundens navn, adresse, ordrenummer, signatur, dato)"